Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2015

Παιδικές ιώσεις την άνοιξη και σωστή διατροφή

Από Larissa Kid   Την     Προτάσεις 0 σχόλια


Την άνοιξη οι μικρές εναλλαγές του καιρού μπορούν να αποτελέσουν αιτία για πολλές ιώσεις και κρυολογήματα. Το ανοσοποιητικό σύστημα των παιδιών δεν είναι πλήρως ανεπτυγμένο, κι έτσι μπορούν πιο εύκολα να κολλήσουν την ίωση που κυκλοφορεί.

Τι μπορούμε, λοιπόν, να κάνουμε διατροφικά για την πρόληψη των ιώσεων;

  • Θα πρέπει η διατροφή του παιδιού να είναι όλο τον χρόνο ισορροπημένη, και όχι μόνο την περίοδο της ίωσης.
  • Για ένα γερό ανοσοποιητικό είναι απαραίτητο να ξεκινάει την ημέρα με ένα καλό πρωινό.
  • Φροντίστε να καταναλώνει καθημερινά ποικιλία φρούτων και λαχανικών, πλούσια σε βιταμίνη C, A, καροτενοειδή, που βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών οι οποίες αυξάνονται σε περίπτωση λοίμωξης.
  • Αυξήστε την ποσότητα σε ω-3 και ω-6 λιπαρά μέσα από ψάρια, ξηρούς καρπούς και εμπλουτισμένα δημητριακά τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό και έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
  • Χρησιμοποιήστε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας που θα τις βρείτε στα πουλερικά, στο κρέας, στα αυγά, στα τυριά, στα γαλακτοκομικά και στα ψάρια.
  • Αυξήστε την κατανάλωση τροφών με προβιοτικά και πρεβιοτικά, όπως γιαούρτια, ξινόγαλα, κεφίρ, που προστατεύουν ιδιαίτερα το πεπτικό σύστημα από λοιμώξεις.
  • Περιορίστε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κορεσμένα λιπαρά όπως, λιπαρά κρέατα, αλλαντικά, έτοιμα γεύματα (junk food). Προτιμήστε σπιτικές συνταγές με δικά σας πιο υγιεινά υλικά. Χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο για την παρασκευή των φαγητών.
  • Η έλλειψη σεληνίου και ψευδαργύρου μπορεί να ευθύνονται για μειωμένο ανοσοποιητικό σύστημα. Γι’ αυτό πρέπει να ενισχύσετε την κατανάλωση πουλερικών, αυγών, τυριών και ξηρών καρπών.
  • Μειώστε την κατανάλωση ζάχαρης.
  • Φροντίστε την ενυδάτωσή τους, με άφθονο νερό (κι όχι με αναψυκτικά), που θα βοηθήσει στη μεταφορά θρεπτικών συστατικών και υδατοδιαλυτών βιταμινών.

Σε περίπτωση που το παιδί αρρώστησε, μπορούμε να το βοηθήσουμε εφαρμόζοντας τα παρακάτω:

  • Μην πιέζετε το παιδί να καταναλώσει μεγάλες ποσότητες τροφής, αν δεν έχει ιδιαίτερη όρεξη.
  • Προτιμήστε τα συχνά γεύματα με μικρές ποσότητες.
  • Ενυδατώστε τον οργανισμό με νερό, χυμούς και φρούτα που περιέχουν και βιταμίνες.
  • Ροφήματα, όπως τσάι ή χαμομήλι, θα βοηθήσουν στην ενυδάτωση και τόνωση του οργανισμού.
  • Καλές επιλογές είναι οι σούπες κρέατος – κοτόπουλου ή λαχανικών προσθέτοντας λεμόνι που περιέχει βιταμίνη C.
  • Επιλέξτε γιαούρτι, ιδιαίτερα για παιδιά που παίρνουν αντιβίωση.
  • Αποφύγετε τα «βαριά» φαγητά, όπως τα τηγανιτά, τις πολλές σάλτσες και τα καρυκεύματα.

Όταν το παιδί σας αρχίσει να αισθάνεται καλύτερα, πιθανόν να έχει χάσει λίγο βάρος. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς μέσα σε λίγες μέρες θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα.

Γενικά για την αποφυγή των ιώσεων χρειάζεται μια διατροφή που περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά, καθώς και η τήρηση των κανόνων ατομικής υγιεινής.

Γράφει η: Μπάκαβου Χρυσούλα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας

Διαβάστε όλα τα άρθρα της


0 σχόλια:

Διαφήμιση

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Μείνετε ενημερωμένοι μαζί μας...

Ακολουθήστε το LarissaKid
LarissaKid LarissaKid LarissaKid LarissaKid LarissaKid
Γραφτείτε στο newsletter...
© 2014 LarissaKid. WP Mythemeshop
Powered by Blogger.
back to top