Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου 2014

Αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών στο νηπιαγωγείο. Συνεργασία οικογένειας - σχολείου

Από Larissa Kid   Την     Ψυχολογία 0 σχόλια


Οι βασικές προϋποθέσεις για την καλή λειτουργία του νηπιαγωγείου είναι η αμοιβαία εμπιστοσύνη και συνεργασία που θα υπάρξει ανάμεσα σε γονείς και σχολείο.

Είναι σημαντικό για τους γονείς να πληροφορούνται για τα προγράμματα και για τους στόχους του σχολείου, να επισκέπτονται το περιβάλλον μέσα στο οποίο θα ζήσουν και θα διαμορφωθούν τα παιδιά τους.

Οι γονείς γνωρίζουν πώς συμπεριφέρεται το παιδί στο δικό τους χώρο, δηλαδή στο σπίτι, στα αδέλφια και στους φίλους του γνωρίζουν ποια είναι τα ενδιαφέροντα και οι δραστηριότητες του, ενώ η νηπιαγωγός γνωρίζει το παιδί στο σχολικό χώρο, το παρατηρεί πως κινείται, πως σκέπτεται στις δραστηριότητες του, ποιες είναι οι συνήθειες του και γενικά οι ικανότητές του. Με την ανταλλαγή πληροφοριών γονείς και δάσκαλοι αποκτούν πληρέστερη εικόνα του παιδιού και με βάση αυτή την εικόνα πετυχαίνουν καλύτερα αποτελέσματα για το παιδί.

Συμβαίνει όμως πολλές φορές να προκύπτει διαφωνία μεταξύ σχολείου και γονέων, η διαμάχη για το ποιος έχει δίκιο μεταξύ των δύο πλευρών μπορεί να έχει δυσάρεστες επιπτώσεις στο παιδί. Είναι ανούσιο και εγωιστικό, μάλιστα όταν γίνεται μπροστά στα μάτια των παιδιών, ότι χειρότερο για το παιδί να βλέπει τους γονείς να καταργούν τη δασκάλα/λο, και άλλοτε το δάσκαλο του να καταργεί τους γονείς του.

Το ερώτημα είναι γιατί οι γονείς μπορεί να εκφράσουν δυσπιστία, έκπληξη να θεωρήσουν ίσως υπερβολικές ή ακόμα και λανθασμένες τις εκτιμήσεις του εκπαιδευτικού και να δυσκολεύονται να συνεργαστούν μαζί του. Η απάντηση είναι ότι ο συναισθηματικός δεσμός που έχει ο γονιός με το παιδί τον δυσκολεύει να εκτιμήσει αντικειμενικά τις ικανότητες και την συμπεριφορά του παιδιού του, αντιθέτως η νηπιαγωγός έχει την δυνατότητα να γνωρίζει τις ικανότητες των μαθητών της και να είναι αντικειμενικός παρατηρητής. Η νηπιαγωγός οφείλει να βρει τρόπους να πείσει τους γονείς για τις απόψεις της, όπως και για να συνεργαστούν μαζί της. Συνήθως οι περισσότεροι γονείς δεν είναι άκαμπτοι.

Το δυσάρεστο είναι όταν οι γονείς δυσκολεύονται να πεισθούν, αντιμάχονται τη νηπιαγωγό και γενικά αρνούνται αυτού του είδους τη συνεργασία. Το τραγικό σε αυτή την περίπτωση είναι ότι ο χρόνος λειτουργεί αρνητικά για το παιδί. Από τη μία οι επισημάνσεις της νηπιαγωγού είναι σοβαρές, από την άλλη οι γονείς αδυνατούν να καταλάβουν ή αρνούνται να συνεργαστούν με αποτέλεσμα η ασυνεννοησία να οδηγήσει σε αναπόφευκτη σύγκρουση και με ότι αυτό συνεπάγεται.

Γράφει για το LarissaKid η:

Ψυχολόγος Καλτσά Φωτεινή
Απόφοιτος Πανεπιστημίου Πάντοβα Ιταλίας Τμήμα Ψυχολογίας
Εκπαιδεύτρια στα ΚΔΒΜ Δήμου Λάρισας
facebook.com/fay.kaltsa
Τηλ.Επικοινωνίας: 6973074707


0 σχόλια:

Διαφήμιση

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Μείνετε ενημερωμένοι μαζί μας...

Ακολουθήστε το LarissaKid
LarissaKid LarissaKid LarissaKid LarissaKid LarissaKid
Γραφτείτε στο newsletter...
© 2014 LarissaKid. WP Mythemeshop
Powered by Blogger.
back to top